Hi! Welcome to my internet diary. Enjoy! Anne Merel

04 februari 2007

Februari 2007

Hi!!

De laatste keer dat ik wat schreef was 14 sept vorig jaar, bijna 5 maanden terug..




















Waar te beginnen? Eerst maar over werk. Vanaf oct t/m dec heb ik meegewerkt aan een SAP project voor CSR Sugar, een heel groot suikerbedrijf in het noorden van Australie. Zij maken rauwe suiker uit suikerbiet en hebben in het noorden allemaal suikerplantages. Elke maandag vlogen we met een hele groep naar Townsville (dat ligt ongeveer tegenover de barrier reef). Om 6 uur 's ochtends in het vliegtuig en dan donderdagavond weer terug. Het project was heel leuk, leuke mensen en vooral een hele leuke klant. Ware het niet dat de vrouw waarvoor ik werkte weer enorm tegenviel...Wat is dat toch met vrouwen?! Eerst wilde ze haar rol met mij delen maar vervolgens toch weer niet en toen maakte ze mijn leven op het project echt tot een verschrikking. Toen was de pret toch wel gauw voorbij en ik was blij dat ik na december weer iets anders mocht gaan doen..












(CSR Sugar)

In november kreeg ik een Belgisch stel op bezoek, Caroline & Jonathan. Ik kende haar ouders nog van vakantie en had wel een vermoeden dat ze nog naar Sydney zouden komen. Zij waren al een jaar op reis en van plan om in Sydney een paar maanden te komen werken. In october ben ik verhuisd naar een woning naast dat van een vriendin, nog geen 3 minuten lopen van het strand. Heb de hele boel opgeknapt met alle rotzooi van dien (waterlekkage, spinnennest in de kamer, noem het maar op). Echt alles ging mis! Maar het is nu heel erg mooi geworden en ik ben er nog steeds zo blij mee. Ik heb 2 slaapkamers en een kleine zonnekamer en zowel achter als voor het huis ligt een tuintje die ik deel met de andere 3 appartementen.













(Nieuw Huisje)

Toen John en Caroline kwamen was m'n nieuwe huisje was net een beetje af aan het komen. Ik had nog geen tweede bed voor de extra slaapkamer, maar ze hadden een luchtbed mee, dus dat was prima. Zo'n lief stel! En ik vond het toch wel heel gezellig om wat gezelschap te hebben in het weekend na de zware weken in Townsville, dus zij zijn een hele tijd hier gebleven. Konden ook geweldig goed koken, dus dat was heerlijk! Zij waren hier ook tijdens december toen ik weer even naar Nederland ben gekomen. Dat was echt een prima oplossing want dan was er in ieder geval iemand betrouwbaars in huis en hoefde ik de huur niet alleen te betalen.













(Met Caroline & John)







(Kiten met Caroline)
Nederland was geweldig! altijd veels te kort. Maar het was echt super. Kerst was heel leuk, m'n verjaardag ook (ondanks de grote storm) en oud en nieuw was ook fantastisch.












(Met Pap)












(Met mam)













(Met de meiden in Nederland)
Op 6 januari was ik weer terug in Sydney, heerlijk weer in het zonnetje! Toen meteen op 8 januari door naar Melbourne voor m'n nieuwe project. Na drie dagen kwam er een ander meisje langs die per ongeluk dezelfde rol had gekregen als ik...dat heb ik weer dacht ik! Maar ik had me in Nederland bedacht dat ik het eigenlijk prima heb hier in Australie met m'n baan en m'n huidige niveau. En ik had mezelf voorgenomen om wat minder "mee" te gaan in de carriere-molen die Accenture heet. Dit was de uitgesproken kans om de leiding van het hele team aan mij voorbij te laten gaan en me bezig te gaan houden met m'n eigen team, Change management. Na een week zag dat andere meisje het al niet meer zitten. Ze was net terug van zwangerschapsverlof en wilde toch wel graag in Sydney werken voor de 3 dagen per week dat ze beschikbaar was. Tja, wat doe je dan? Ik heb maar rustig afgewacht maar direct kwam de vraag of ik het hele team, zowel change management als process ontwerp wilde gaan leiden. Dus daar ben ik nu mee bezig. Raar hoe de dingen soms lopen denk ik dan maar. In ieder geval voelt het nu een stuk beter dan wanneer ik me meteen had opgeworpen. Gelukkig heb ik de hele Accenture methodology goed meegekregen op m'n vorige project, dus alles loopt vooralsnog op rolletjes. Nu nog mensen zien te krijgen. Australie is uitverkocht, dus ik ben druk aan het interviewen in andere delen van de wereld. Zoals het er nu naar uit ziet krijg ik straks een heel internationaal team, Canada, Zuid-Afrika, Engeland..lachen!

Gelukkig kan ik m'n tijd een beetje zelf indelen, maar ik zit gemiddeld 4 dagen per week in Melbourne. Zou liever willen dat ik wat meer in Sydney ben, helemaal nu het zomer is, maar ja. Zodra het team er is kan ik misschien wat vaker vanuit hier werken. Dat hotel leven is het niet voor mij, dus ik moet ook maar gauw op zoek naar iets leuks in Melbourne voor doordeweeks. Kan ik daar ook wat spullen achterlaten misschien.

Ben ook bezig om m'n auto te verkopen. Eigenlijk wil ik dat helemaal niet, maar hij staat steeds maar stil voor de deur, dus dat is wel een beetje zonde. Moet wel toegeven dat het raar is om weer in Australie te zijn na een geweldige tijd in Nederland. Misschien ook wel omdat ik nu 30 ben...? Volgens m'n vriendinnen in Nederland begint dan de quarter life crisis...misschien is dat het wel. Teveel keuzes en te weinig tijd, ik weet het ook niet. Soms vraag ik me af waarom ik nu weer zo vreselijk hard werk, en waar ik het allemaal voor doe. Ik wil nog zoveel van Australie zien, en het liefst ga ik elk weekend iets leuks doen. In Townsville ben ik nog een weekend naar de barrier reef geweest...ongelofelijk.













(Barrier Reef)
Het is ook wel ver weg van het vaste land, dus je moet er wel iets voor over hebben om zo lang op de boot te zitten. Als m'n moeder komt gaan we met dolfijnen zwemmen en als m'n zus er is gaan we naar een eiland dat ik nog niet ken (Green island). Plan is om binnenkort met wat vrienden te gaan kamperen en volgende maand komt een Amerikaanse vriend op bezoek. Genoeg leuke dingen om naar uit te kijken, maar het voelt toch weer raar om hier te zijn. Niet dat ik nu weer naar Nederland wil, want dat is het niet, maar ineens raak ik hier zo gewend. Al blijft Coogee echt een holiday village, elk weekend besef ik me dat weer. Zoals met Australia day, dan zitten we in de kroeg en kijken zo uit over het strand. Dan ineens allemaal vuurwerk en het hele weekend om nog naar uit te kijken!












(Coogee)
Vandaag ik de tuin weer een mega-spin ontdenkt (zie foto). Heb met de buurvrouw proberen achterhalen wat het is, zolang ze maar niet giftig zijn en op hun plek bijven mogen ze blijven. En toen ineens liep er een hele hele grote kakkerlak de kamer binnen. Zo eentje die ook kan vliegen. Heel erg triest, maar die moet er dan maar aan geloven.














(dit is een Nephila Edulis of Golden Orb Spider, gewoon bij mij de tuin!)
Morgen weer Melbourne!
Tot gauw!