Hi! Welcome to my internet diary. Enjoy! Anne Merel

30 april 2006

Spinnetjes

Hallo lieve Nederlanders!

Hier in Sydney gaat het goed. M'n werk is nog altijd erg stressvol, maar ik begin er geloof ik eindelijk een beetje aan te wennen. De laatste paar weken hadden we een aantal dagen vrij, eerst met pasen en toen nog met Anzac day. Heeft iets met de 1e wereldoorlog te maken. Toen heb ik zelf ook nog een vrije dag ingebouwd vorige week, dus ik ben weer een beetje fit. Het weer begint echt kouder te worden hier. Blote-benen-tijd is helaas voorbij...Overdag is het nog wel erg warm (en de zon is er gelukkig altijd) maar 's avonds wordt het wel kouder en uitgaan in een jurkje is er niet meer bij helaas.

2 weken geleden naar de kapper geweest en m'n haar is nu 2 kleuren blond :) Iedereen hier zegt dat het een hele verbetering is en ik vind het zelf ook heel mooi. Nu maar afwachten wat jullie ervan vinden als ik weer in Nederland ben..

Afgelopen donderdag kwam ik thuis en toen zat er zo'n grote spin in de zonnekamer. Echt ongelofelijk, net onder het plafond. Vriendin Kat was gelukkig hier en met schoenedoos en al heeft ze het hele zooitje naar buiten gegooid. Getver. Ik had echt hartkloppingen zoooo groot dat beest. Toen hoorde ik vrijdag op m'n werk dat huntman spiders territorium beestjes zijn en dat hij dus wel terug zal komen. Maar gelukkig woon ik op 3 hoog, dus ik hoop dat spinnemans beneden blijft.



(Huntsman)

Vorig weekend was ik weer een hele dag op autojacht. Ik heb m'n huurauto nu al meer dan 2 maanden en het is echt tijd om zelf iets aan te schaffen want m'n werk betaald nog altijd voor de huurauto. Ik had eindelijk besloten dat ik een Jeep Grand Cherokee wilde kopen. Australie is echt het land van de 4wheel drives. Sinds ik hier alleen ben, 3 uur per dag in de auto doorbreng en aan de verkeerde kant van de weg rij, dacht ik: ik koop een grote auto, dan ben ik tenminste nog een beetje veilig. Wij naar de Jeep dealer, en hoe erg ik het ook vind om toe te geven, de Grand Cherokee is te groot voor mij. Daar komt bij dat iedereen het me hier afraadt om een Jeep te kopen. Vooral vanwege de brandstof en de reparatiekosten. Laat staan het inparkeren hier op de steile weg...Dus toen naar de Mitsubishi Outlander gekeken. Had een hele mooie zwarte 2dehands gezien met zwart leer en allemaal luxe dingetjes. Dus maandag belde ik m'n werk want zij gaan hem leasen en dan gaat het pre-tax van m'n salaris af wat weer voordelig is voor mij. Vroeg hoe het nu verder gaat met leasen als ik een auto heb gevonden die ik wil hebben. Toen vertelde ze dat ze naar een andere lease maatschappij gaan, dus dat het beter is als ik nog minstens 4 weken wacht. Dus ik hou m'n huurbakkie nog een maand, geweldig!

Dit weekend beetje rustig aan gedaan. Vrijdag laat thuis, wat gegeten en toen voor het eerst sinds weken op vrijdagavond thuis gebleven. Zaterdag naar het strand, beetje relaxen en koffie drinken en 's avonds uit geweest in Bondi. Het backpackers seizoen is voorbij, dus het was rustiger dan ooit in de kroeg. Toen wilden we vandaag naar de Yachtclub gaan in Rushcutters Bay, ongelofelijk mooi gebied in Sydney. Een vriendin kon toen niet naar binnen want ze woont binnen 5km en dan moet je lid zijn als je naar binnen wilt. Dat is nu weer typisch zo'n regel in Australie die nergens op slaat, maar goed. Wij naar Double Bay en daar heerlijk geluncht. Als ik dan zo aan tafel zit met m'n vriendinnetjes en het zonnetje schijnt, dan ben ik zo gelukkig dat ik hier naar toe ben gekomen. Wat een heerlijk leventje! Los van het zware werk of de mindere dingen denk ik dan wat ben ik toch een mazzelpik dat ik dit kan doen. Het liefst wil ik dan de hele avond blijven, maar ik moet mezelf echt aanleren dat ik tijd voor mezelf in ruim om me weer een beetje voor te bereiden op m'n werk morgen. Ga een nieuwe jongen interviewen voor mijn project. Hebben 4 nieuwe mensen nodig. Krijg sinds de laatste paar weken allemaal cv's opgestuurd die ik moet scannen...Wel een raar idee dat ik dat nu mag doen en bepaal of ze op mijn project komen of niet. Stel je voor dat ik straks met helemaal de verkeerde mensen zit!

26 mei ben ik weer in Amsterdam, kom om 9:45 aan. En dan vlieg ik rond 10 juni weer terug naar Sydney. Kijk er enorm naar uit! Hoop dat het dan volop lente is! Ben heel erg benieuwd. Ik ben al wel veel weggeweest, maar nog nooit 6 maanden non-stop zonder weer even thuis te komen. Jammer dat ik er niet was met koninginnedag, hoorde dat het dit jaar op de 29e was.. Binnenkort is het hier ook koninginnedag, maar dat zal zeker niet zo gaaf zijn als in Amsterdam..

Dikke zoen
Merel