Hi! Welcome to my internet diary. Enjoy! Anne Merel

22 maart 2006

Eigen huis!

Hi!

Ik ben zooo druk geweest de afgelopen weken. Heb een nieuw huisje gevonden en ik alweer een week geleden verhuisd! Zo fijn! Eindelijk m'n eigen huisje!


(Living)

Het is niet ver van m'n oude huis en het strand. Wel iets verder dan waar ik eerst woonde, maar ik heb het vandaag gelopen en was er in 10 minuten, dus dat valt mee!


(Uitzicht)

Het huis bestaat uit 6 appartementen, en ik zit op de bovenste. Heb twee slaapkamers, een grote en een kleine. Aan de grote slaapkamer zit ook nog een zonnekamer vast. Dat kennen we in Nederland helemaal niet echt, maar het is een soort extra slaapkamer waar nu nog ene bed staat en een buro. Vanaf die kamer heb ik een heel mooi uitzicht over Coogee en kan zelfs de oceaan zien. Het huis is zo licht en zo fijn. Heb alleen wel al m'n eerste kakkerlak gekilled, wat heb ik toch een hekel aan die smeerbeestjes. Het huis is helemaal gesprayed een paar maanden geleden, dus ik hoop dat het bij die ene blijft :)

Het huis staat op een heel steil stukje van de weg, dus dat was wel even wennen met inparkeren, zonder handrem ben je nergens hier op de heuvel..



Vorige week had ik training bij Accenture voor alle nieuwe werknemers. De meeste waren net afgestudeerd, dus wat ze vertelden was niet echt relevant voor mij. Ik merk heel erg dat Australie veel waarde hecht aan alle regeltjes en de wet, het lijkt soms net Amerika met alle clausules en als ze je maar niet kunnen aanklagen. Zo moet je van alles ondertekenen betreffende je eigen liability (aansprakelijkheid) en bijvoorbeeld verklaren dat je niet het gebouw in de fik steekt of andere rare acties onderneemt. Alles afdekken hier. Ook hangen hier ineens overal affiches met de tekst: "Protect Australia against Terrorism". Ik merk daar echt helemaal niets van, ook niet op het nieuws, maar goed.

Na de training 2 dagen thuis gebleven, het was allemaal zo druk. Elke avond had ik wel iets, veel weg geweest en afspraken, dan ook nog m'n vriendinnetjes en op stap... En dan uiteraard m'n nieuwe werk, nieuw huis en nu op zoek naar een auto. Heb al wel een tv gekocht, 2 zelfs. Eentje voor in de huiskamer en 1 voor in de ene slaapkamer. Die in de slaapkamer is megagroot, lijkt wel een home cinema gedoe. Ik heb hem via eBay en had helemaal niet verwacht dat hij zo enorm groot zou zijn, maar ja, heerlijk relaxen voor de tv dan maar. M'n advocado-project vind dit huis ook wel ok geloof ik, hij doet het nog altijd en groeit enorm:


(zie verschil met vorige foto van paar weken terug)

Op m'n werk is het ok. Die jongen waarvan ik het project overneem is wel een beetje laks en traag met overdragen, dus ik moet er erg aan trekken en zorgen dat ik overal bij blijf. Dan wordt ik tegelijkertijd ook nog enorm onder vuur genomen door god man en iedereen. Ze testen me enorm, al vanaf dag 1, dus ik kom helemaal gevloerd thuis. Of ik het wel allemaal aankan, en of ik net zo goed ben als hem, en of ik het niet te ver rijden vind van m'n huis...blablabla. De usual client gedoe met een nieuw project, maar dit keer wel erg vermoeiend!

Dus ik ga nu lekker slapen en morgen zit ik om 6:45 weer in de auto :)

Tot gauw!

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

hee mereltje!
Dat huisje ziet er goed uit zeg! En genoeg logeerplekken voor alle buitenlandse gasten, want dat is ook erg belangrijk als je ons naar die verre oorden wilt laten komen. We reizen natuurlijk niet af naar een vormalige gevangeniskolonie zonder enig decorum. Hoewel ik het gevoel heb af en toe veel te missen als ik je verhaal lees, mis jij natuurlijk af en toe ook het een en ander. Mij heel dronken zien bijvoorbeeld... Dat was afgelopen vrijdag bijvoorbeeld weer eens het geval. Het afscheidsfeestje van de oprichter van Zeilen in de Schreierstoren had mij in een euforische stemming gebracht en we zijn uiteindelijk naar de Winston gegaan met wat lui. Na drie keer de Winston ternauwernood niet te zijn uitgetrapt was het een vierde keer niet te voorkomen en ben ik uiteindelijk in de San Francisco terechtgekomen waar ik de lokale prostitutie heb getrakteerd op interessante bespiegelingen over de oprukkende poolse concurrentie. Nadat ze mijn oprechte empathie voor hun toch afbrokkelende concurrentiepositie een beetje beu begonnen te raken, en ik een rechtenstudente ten onrechte tot de poolse concurrentie had gerekend, en haar vriendje dus tot opdringerige slavische souteneur, moest ik helaas ook dat etablissement gedwongen verlaten. Uiteindelijk bracht de TCA uitkomst, hoewel ik halverwege moest uitstappen omdat opmerkingen over hun opmerkelijke boekhoudtradities de bijna pensioengerechtigde authenthiek amsterdamse chauffeur in het verkeerde keelgat schoten. Nadat ik hem succes wenste met het opvullen van zijn pensioengat was de rit echt definitief voorbij en heb ik te voet het laatste deel van de thuisreis aanvaard. Gelukkig was het inmiddels al weer licht geworden en stond niets een weldadige slaap in de weg. HEt verwerken van mijn verschrikkelijke kater kon gelukkig in het zonnetje, want sionds afgelopen wekend is de lente in al zijn pracht ontloken, komen de korte rokjes langzaam weer in het straatbeeld en beginnen er spontaan overal bloemen te bloeien. En vanuit dit uit winterslaap ontwakende landje groet ik je. dikke zoen en laat maar snel weten wanner je in nederland bent. Ik wil data, tijden, afspraken, bezoekschema's en noem maar op, want zo te lezen blijf je nog wel even weg en dient er optimaal geprofiteerd te worden van jouw kortstondige bezoekje aan NL.
x
BeN

29/3/06 00:23

 
Anonymous Anoniem said...

Hoi, Merel,

Geweldig allemaal, vanaf volgende week ben je een collega van Remco en andersom, grappig hoor. Heel veel succes verder, en bedankt voor je website, erg leuk om te zien en te horen waar je zit.Groetjes van ons allemaal, Regina.

29/3/06 00:39

 
Anonymous Anoniem said...

Hee Merel!

Dat ziet er goed uit zeg, je appartementje! Goed gedaan! En gefeliciteerd met je nieuwe baan, het gaat je nu wel allemaal voor de wind. Lekker man! (erg leuk ook al die foto's met telkens een glas champagne in je hand, haha!)
Hier in Nederland is het koud, naar en donker. De lente wil maar niet doorkomen.. Parkje doen zit er helaas dus nog even niet in hier. :-(
Met mij gaat het hier bij Russell Reynolds allemaal prima, weinig spectaculairs..
Woon wel weer even tijdelijk bij ouders, tja... Nee hoor, zo erg is het allemaal niet; krijg eind van het jaar mn eigen huisje weer terug.
Ga volgende week een weekje naar New York, nog nooit geweest dus enorme zin in!
Nou meis, heel veel succes bij Accenture en met je zoektocht naar een autootje!
Tot horens, liefs Mireille

29/3/06 21:06

 

Een reactie posten

<< Home