Hi! Welcome to my internet diary. Enjoy! Anne Merel

27 februari 2006

Jawel! Ik heb een baan! Goed man.


(Champagne! Ik met vriendin Fiona)

Hier in Sydney gaat alles goed! Het was wel even een gedoe om werk te vinden met de zomervakantie, alle bedrijven waren zo'n beetje bevroren in januari...
Maar het is dan toch gelukt! Ik ben sinds afgelopen maandag begonnen bij Accenture. Ja ik weet het, ik geloof het zelf ook nog niet helemaal, maar ik zit nu dan toch echt bij de concurrent :)

En een goede baan ook nog. Ben Client Service Manager en rapporteer direct aan m'n partner. Hij is level A en ik ben zowaar level B! Hoe heb ik dat nu weer voor elkaar gekregen vraag ik me af...Ben voor het eerst in lange tijd zowaar een klein beetje trots op mezelf. Project dat ik overneem is voor Integral Energy, zeg maar een soort Nuon, maar dan voor Australie. Ik moet nog van alles met Accenture regelen hoor, contract zelfs nog tekenen, maar ze gaan me voor 4 jaar sponsoren met m'n visum, dus dat is goed nieuws..kan ik hier nog even blijven! Met m’n huidige visa kan ik namelijk maar max 3 maanden voor 1 bedrijf werken, maar dat is dus straks niet meer relevant. Woo Hoo!

De laatste 2 weken waren wel erg hectisch en de tijd daarvoor ook met alle interviews..pff..heb er 4 moeten doen. Het project is helemaal in Blacktown, en openbaar vervoer daarheen is niet echt een optie. En tot dat m’n contract rond is wil ik nog geen auto kopen, dus ik heb mezelf een auto bedongen voor de eerste maand van werk, en die heb ik gekregen. Zo stoer om hier een auto te hebben! Eerste ritje was wel even wennen, meteen al naar Blacktown gereden met m'n vriendinnetje Kat zodat ik voor maandag al een beetje de weg zou weten. Ik heb ook een dingetje gekocht voor m'n Ipod voor in de auto (een "I-Trip"). Met dat ding tune je in op een leeg autoradio-station en dan speelt de ipod gewoon via de autoradio de muziek af. Rijden gaat al erg goed. Soms is het nog steeds wel raar dat ze hier aan de verkeerde kant rijden. De richtingaanwijzers gebruiken gaat gelukkig nu goed zonder dat ineens de ruiterwissers heen en weer flappen. Eergisteren heb ik wel per ongeluk de bumper eraf gereden, dat was wel een beetje stom. De stoep was hoger dan ik dacht met inparkeren en toen ineens kchrsssst, bumper eraf. Vanmorgen dus maar naar het verhuurbedrijf gereden in de stad, rij ik ineens de brug over en zit aan de verkeerde kant van Sydney. Ik heb echt zo'n GPS ding nodig. Wel een mooi ritje, dus wat maakt het uit. Nieuwe auto opgehaald, 200 dollar boete dus nu maar wat beter in de spiegels kijken :)

Ik ben nu dus alweer bijna 2 weken weer volop aan het werk. Klant is zeker niet makkelijk. Deze week moest ik het al alleen doen, want die jongen waarvan ik het overneem heeft training in Amerika. Hij zit er al 2 jaar, en nu ik alleen ben met mijn team word ik zwaar onder de loop genomen en getest of ik het allemaal wel kan. Met alle politieke spelletjes die daarbij komen kijken. Soms heb ik wel een beetje het gevoel dat ik in de oceaan ben en niet kan zwemmen, maar so far so good. Ze mogen me graag geloof ik en tot nu toe heb ik het allemaal under control. Heb 2 meiden in mijn team, en er komt nog een IT-er bij. Het is een CRM/Siebel project en tot nu toe is het erg technisch en ik merk dat ik er weer helemaal in moet komen met alle technische termen, sql statements, batchfiles en data rollback scenarios, maar so far so good. Ik probeer zoveel mogelijk te lezen en we werken ook al aan een paar propoals voor een nieuw stuk in de CRM applicatie.


(Paardenraces: nieuwe jurk, ik met Ellen)

Twee weekenden terug op zaterdag naar de paardenraces geweest met m'n Nederlandse vriendinnetje Ellen en nog een paar. Had speciaal een nieuwe jurk gekocht voor de races. Iedereen gaat erg chique, dus een passende jurk is hier geen overbodige luxe dacht ik. En toen zag ik ook nog precies passende hakken in dezelfde kleur, dus tja, die er ook maar bij aangeschaft. Eenmaal bij de races had ik uiteraard al een paar blaren dus de hakken maar weer uitgetrokken.


(Paardenraces: met de meiden, ik met Ellen op de tribune nadat ons paard had gewonnen)

Vrijdagavond had ik een soort date met een Ierse jongen. Vorige week tijd met hem zitten kletsen en kwam het toen donderavond weer tegen in de kroeg. Wij gingen net naar huis dus toen beetje vaag afgesproken om elkaar die dag erop in dezelfde kroeg (Coogee Bay) weer zien. En hij was er! Hij heet Paul, en ik zie hem a.s. vrijdag weer. Geen idee of ik het allemaal wel zie zitten hoor, maar we zien het wel. Ben nu zo druk met werken dat ik bijna nergens anders meer aan denk...

Afgelopen weekend was ik doodmoe van de eerste week. Dus vrijdagavond maar thuis gebleven en zaterdag naar de grote Gay Parade gekeken, Mardi Gras. Dat was enorm leuk. Een Australisch vriendinnetje waarmee ik 4 jr geleden in Indonesie heb gereisd was toen met een vriendin in Sydney. We hadden allemaal leuke dingen gepland. Eindelijk m’n eerste aussie barbi gehad op een heel mooi dakterras.


(Mardi Gras: ik met Whitney)

Toen met een hele groep de stad in voor de parade. Een van de jongens had een speciale pas, dus we hebben alles heel goed kunnen zien vanaf een afgezet gebied midden langs de parade op Taylor Square. Hadden zo’n goed uitzicht.


(Mardi Gras: met Whitney en vrienden, de parade )

Verder druk geweest met huizen kijken. Had een heel mooi appartment gezien, niet ver van waar ik nu woon in Coogee. Het is wel erg duur, maar ik heb het gekregen!! Woo hoo!! Zo geweldig! Volgende week zondag ga ik erin! Nieuw adres is

6/280 Carrington Road
Coogee, Sydney 2034
New South Wales

Moet nu alleen nog op zoek naar een auto. Wil heel graag een Jeep. Als er dan wat gebeurt, zit ik tenminste een beetje veilig. En dan is die stoep ook niet zo hoog meer...

Tot gauw!
Liefs
Merel