Hi! Welcome to my internet diary. Enjoy! Anne Merel

14 september 2006

Hi!
Tis alweer een hele tijd dat ik een stukje heb geschreven... weer zoveel gedaan!

Eind July is mijn moeder voor 7 weken naar Australie gekomen, dat was geweldig!


(snorkelen met Mam)
We hebben zoveel gedaan samen. Ik kon een weekje vrij nemen en toen zijn we eerst maar naar een eiland in de Great Barrier Reef geweest, Dunk Island. Het was een heel gedoe om een geschikt eiland te vinden waar we van alles konden doen. Lekker gezond, heerlijk gegeten, wandelen en wezen snorkelen op de Outer Reef. Wat is het daar mooi, echt overweldigend. Ik heb al op zoveel plekken in Azie en Australie gesnorkelt, maar dit sloeg alles, zo mooi!


(Welkom to Dunk)

(Hammock)

(fish)


Op het eiland ook wezen zeilen. Met z'n tweetjes in een catamaran, echt lachen. De dag dat wij wilden zeilen was er helemaal geen wind, dus ik de boot een heel stuk van het strand geduwd. Toen kon ik zelf niet meer opspringen, met het gevolg dat m'n halve been de rest van de vakantie blauw was.


(Zeilen)

(Soort kreeft - z'n hoofd aangespoeld op het strand)

Onze kamer was waanzinnig. Letterlijk op het strand tussen de palmbomen in. 's Ochtends wakker worden en je kijkt zo de zee in. En dan de zonsondergang vanaf de tuin..


(Kamer)

(in de tuin)

(Sunset)


We zijn eerst van Sydney naar Cairns gevlogen, toen paar uur met de bus naar Mission Beach en vandaar met de boot naar Dunk Island. Geen idee dat er op het eiland een ook kleine luchthaventje was....! We zagen wel een beetje op tegen de terugreis, boot, bus, vliegen..maar toen ik aan de receptie vroeg hoe of wat met uitchecken, vertelde de vrouw dat we terug zouden vliegen vanaf het eiland. Met een heel petit vliegtuigje (max 12 man) zijn we toen over de barrier reef heengevlogen, zagen we het zo van bovenaf liggen.


(Vliegtuigje)

(Barrier reef vanuit de lucht)

(met mam)

Toen een week later wezen wandelen in Blue Mountains, op een heerlijk zonnige dag dus we hadden heel veel mazzel met het weer (meestal is het daar erg koud). Ik had hele goede schoenen aan maar m'n moeder niet echt. Op de terugweg over het water heen (ik had het al zien aankomen) ging ze ineens lang uit, zo hoeps voorover het water in. Was gelukkig niks ernstigs, maar we moesten zo lachen.


(Blue Mountains)


Afgelopen 7 weken ook weer veel van Sydney gezien, heerlijk naar het strand geweest, naar de dierentuin, naar de paardenraces, m'n vriendinnen voorgesteld aan mams, lekker uiteten, wandelen langs de noordkust, bondi walk gedaan en veel gedronken :)


(Harbour)

(Kakatoo)

(Bondi Walk)

(naar de races)

Mijn oude buren van Brook street hadden ons uitgenodigd om een dagje naar de HMAS Royal Australian Navy(Her Majesty's Australian Ship) van Watson's Bay te gaan. Hij was daar vroeger kapitein. Wederom heerlijk aan de champagne en met een verbluffend uitzicht. De Australiers vinden altijd een goed excuus om te drinken..


(HMAS Watson's Bay met Mam, Sue and Pete)

Ik moest wel werken, maar omdat mijn project afliep, kon ik gelukkig wat dagen vrijnemen. Sinds afgelopen vrijdag ben ik klaar met m’n vorige project in Blacktown. Het was echt een zwaar project, en vooral ook ver weg van waar ik woon. Soms zat ik wel 3 uur per dag in de auto. M’n nieuwe project zou eigenlijk woensdag beginnen maar we gaan nu maandag aan de slag (dus ik heb weer even vrij! Heerlijk!). Ik word daar verantwoordelijk voor het change management en de communicatie en ga helpen met de consultancy onderdelen. Ik verhuis daarmee ook (zoals gepland) van de outsourcing praktijk naar de consultancy praktijk. Afgelopen maandag had ik gesprek met mijn coach van werk en het gaat heel goed, ze zijn erg tevreden over me, dat is altijd fijn om te horen! Ben heel benieuwd naar m’n nieuwe project. Ik weet er nog veels te weinig vanaf maar dat zal maandag wel komen denk ik.

Ondertussen ben ik ook druk op zoek geweest naar een nieuw huisje. De meeste appartementen in Coogee zijn nogal oud en lelijk. Niet echt makkelijk om iets te vinden...Wat ik voor mijn huidige huisje betaal is gewoon te veel en ik wil heel graag weer zo dicht mogelijk bij het strand wonen als kan (summer is coming!). Het huis naast dat van een vriendinnetje van me komt dit weekend leeg en ik heb de eigenaar al ontmoet. Hij zei dat ik het dit weekend van binnen kan zien en als ik het dan wil dan ben ik de eerste! Zaterdag beslissen...spannend!!

Het weer wordt eindelijk ook beter hier. Jee wat was dat afzien met die kou de afgelopen 4 maanden. Iedereen hier zegt dan meteen: “nou, jij bent toch wel wat gewend in Holland” maar ik geloof dat dat niet echt het geval is. Misschien vanwege Bangkok, maar 10 graden is mij veels te koud. De huizen hier zijn daar ook helemaal niet voor gebouwd (geen CV) dus de enige oplossing is om voor het kleine kacheltje te gaan zitten... Zondag komt een vriendinnetje logeren uit Nieuw Zeeland. Ik ken haar nog van Bangkok. Supergezellig om haar weer even te zien. Ik hoop dat ik dan ook mijn tv weer terug hebt..de bliksem is hier in het huis naast de mijne ingeslagen en toen ineens vertelde mijn buuv dat haar tv het niet meer deed. Ze zei: “I can’t live without a tv!!”. Toen heeft ze die laten maken en voor de tussentijd wilde ze er eentje huren. Ik zei, ach geen probleem, neem er 1 van mij, want ik heb er 2. Ik vervolgens mijn huiskamer tv-tje naar haar gebracht. Maar als je geen tv hebt, dan wil je ineens tv kijken...Dus ik die grote van de slaapkamer naar de huiskamer gesleept, doet hij het ineens niet meer! Oja! Ik naar de buren hiernaast en nu staat hun extra tv-tje hier in de huiskamer. Echt een crisis machientje met van de grote antennes eruit. Geen gezicht. Maar ik kan ook niet naar de buuv terug en zeggen dat ik de mijne terug wil. Zij kijkt elke dag, dus voor die korte tijd is het wel ok.

Komende tijd hopelijk druk om nieuwe spulletjes te kopen voor m’n nieuwe huisje aan het strand! Woo-hoo! Dit weekend ga ik ook beginnen met een cursus beach volleybal, zie je het al voor je? Lachen. Kijk ook uit naar december voor als ik weer even naar Nederland kom. Vind het soms wel heel jammer dat ik zoveel mis van wat er allemaal in Nederland met iedereen zijn leventje gebeurd.. Denk dat ik nog wel een tijdje hier blijf, maar niet m’n hele leven hoor. Australie is toch wel erg ver weg.

Tot gauw! xx

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hee merel! Alles ok? Erg goede verhalen en mooie foto's! Ik las in je mail dat je het lekker druk heb maar dat de verhousing nu eindelijk rond is: mooi! ga maar ff genieten! Al die stress is nergens goed voor en van het extra geld dat je verdient koop je toch alleen maar tv's die je dan weer vanwege de stess uit je handen laat vallen. dat schiet niet op.
Hier alles ok. Over 1 maand ben ik hoofdredacteur. lekker spannend. Ik moet nog een hoop leren maar heb er erg veel zin in. Afgelopen weekend gewildkamperd in de ardennen. heerlijk fik stoken, luchtbuks schieten en barbequen op de allermooiste plekjes. VOrige wek gezeilt met Miek op de wadden. Echt op de allermooiste plekjes geweest, superlekkerweer, helemaal niemand behalve onszelf en de natuur. Was echt te gek.
Nu, vanonder de tl balkjes, lijkt dt wel weer lang geleden... Kom maar gouw weer ff buurten dan gaan we bier drinken! kus en hou je taai

3/10/06 22:43

 

Een reactie posten

<< Home