Hi! Welcome to my internet diary. Enjoy! Anne Merel

17 mei 2006

Spinnemans is terug

Gistermiddag op m'n werk kwam het ineens aangewaaid en in minder dan vijf minuten had ik de griep. Echt heel raar. Ik niezen en niezen...'s Avonds laat thuis (zoals gewoon) en Dani zou nog even langskomen. Die was gelukkig bij de supermarkt dus kon ze wat groente meenemen. Ik ben vaak zo laat thuis dat ik al helemaal geen honger meer heb...

Na het eten maar naar bed gegaan en toen ik me net had uitgekleed zag ik hem ineens weer zitten. De spin was terug! Dit keer in mijn slaapkamer net boven de deurpost. Mijn god, groter dan ooit! Het was al 23:15 maar nadat ik eindelijk de kamer uitdurfde naar de woonkamer heb ik direct Kat gebeld en ondanks dat zij ook al in haar pyama was, is ze langsgekomen. Ik kon nl ook niet naar de buren toe zonder kleren aan en de slaapkamer ging ik uiteraard niet meer in. Kat zei in eerste instantie: Can't you "Shou" it. Nou, zie je het voor je: "shou shou spider and please don't come back", dat wordt uiteraard niets.

De enige optie was toen om hem te sprayen, echt vreselijk. Zo'n mooi beest, maarja, anders komt hij misschien nog een keer terug. Kat zei dat het een andere was dan vorige keer..heel fijn want hoeveel spinnen zitten er dan wel niet?! Het duurde eeuwig voordat hij eindelijk naar beneden viel, echt vreselijk, vreselijk. Kat heeft alles ondertussen op de video gezet want ik durfde niet meer die kant op. Wat ben ik dan toch een watje. Het is echt een idee fix dat dat beest op je zal springen, maar het idee alleen al maakt dat ik helemaal paranoia ben. Toen in een plastic bakje hem naar buiten gegooid, echt zo naar. Arm beestje.

De hele slaapkamer stonk naar de spray, dus ik slaap nu maar even in de andere slaapkamer. Heb vanavond aan m'n huisbaas gevraagd om het huis te sprayen zodat ik er vanaf nu geen last meer van heb.

Op m'n werk is het nog altijd crisis. Sinds maandag heb ik een nieuwe jongen die aan een apart projectje werkt en voordat hij kwam werd mij verteld dat hij precies wist wat hij moest doen en ook hoe. Uiteraard was dat niet het geval en vandaag heeft hij het simpelweg opgegeven. Hij heeft geen idee hoe het moet en kan de stress niet aan. En dat terwijl hij al 2,5 jaar consultancy doet. Ik kon het echt niet opbrengen om dat hele gedoe ook nog op me te nemen. Dan ga ik volgende week naar Nederland en ze kunnen nergens iemand vinden om mij te vervangen. Geweldig! Dat moet ik ze dus morgen gaan vertellen.. Gisterochtend mijn career counselor ontmoet, partner bij Accenture en een heel prettige persoon en zo'n inspiratie. Sinds dat gesprek is er me weer veel duidelijk geworden. Niet dat mijn project al minder stressvol is, maar het gaat eindelijk een betere kant op met de hulp van de bovenbazen.

Ik hoop echt dat ik me gauw weer fitter voel, want dit leven houdt niemand vol. Ik werk nu 7 dagen per week, elke dag zo'n 12 uur. Waardoor ik ook niet meer echt gezond kan eten dus geen wonder dat ik nu ziek ben.

Ik kijk zo uit naar volgende week! Nederland...!